Ourense acolleu unhas xornadas sobre as posibilidades de información histórica dos novos soportes
venres, 26 de abril do 2013
O Campus de Ourense
acolleu esta semana uns
encontros dirixidos a afondar nos entrecruzamentos entre realidade e
ficción que se dan ao abeiro dos novos soportes tecnolóxicos.
As xornadas Cando Mario coñeceu a Clío. Outra perspectiva da
Historia xuntaron a ducias de
investigadores para afondar, entre outras cousas, na utilidade
formativa e informativa do cinema, os videoxogos e outros formatos e
canles de expresión. A súa idea foi amosar como o coñecemento
histórico non só se aprende nos libros, senón tamén en cómics,
sagas literarias ou produtos de lecer para consolas ou teléfonos de
última xeración.
Segundo
fixo saber Beatriz Comendador, decana da Facultade de Historia do
campus de Ourense (Universidade de Vigo), “a
relación da historia con estes novos soportes é crucial
e hoxe en día non é posíbel pensar na
divulgación de coñecementos senón é a través do formato
audiovisual; a cuestión é saber como empregar estes
medios”. Ao seu xuízo, darlles as costas non é unha boa
alternativa se o que queremos é ter contacto directo coa nosa pegada
no mundo. “Se non lles prestamos atención, outros o farán”,
engadiu. As xornadas viñeron da man da Delegación de Alumnos de
Historia e ALEHOU, coa colaboración do devandito centro. En nome de
ALEHOU acudiu entre outras/os a investigadora Diana Martínez, quen
sinalou que “a industria do lecer é a que máis nos
chega, a que atrae e move a grandes sectores da sociedade”. Na
súa opinión, existe a crenza de que a historia vén dada nos libros
pero agora vén sobre todo a través destes novos formatos e non
podemos ficar á marxe. Para David Morenza, estudante da facultade
que deu acubillo ao evento, a historia está nos lugares que menos
sospeitamos. Morenza, por certo, foi o encargado de facer unha
aproximación a como se reflicte a Idade Media a través de
videoxogos como Assasin`s Creed e Age of Empires II.
Pola súa parte, o investigador da Universidade Complutense de Madrid
Alberto González, afondou no emprego de elementos históricos por
parte do director George Lucas na saga A Guerra das Galaxias.