O sector audiovisual coruñés mergullouse nos segredos do crowdfunding
martes, 31 de outubro do 2017
O Laboratorio Audiovisual de Innovación e
Creación da Coruña (LAIC) celebrou os días pasados no Centro
Cívico da Cidade Vella unha xornada divulgativa directamente
encamiñada a mostrar as vantaxes e os segredos da técnica do
crowdfunding (micromecenado na Rede a través do apoio da
comunidade) para pór en marcha un proxecto audiovisual ou de
contidos dixitais. O
obradoiro Supercine: taller de cine LAIC veu da man do
cineasta Miguel Ángel Rolland e contou coa presenza, entre os
asistentes, de realizadores audiovisuais, profesionais do guión e da
interpretación, creadoras freelance e mesmo algunha persoa
procedente de colectivos sociais con proxecto de facer un documental.
O obradoiro, organizado polo Concello a través de
Coruña Dixital, artellouse en dúas metades. Na primeira xeira de
traballo introduciuse o grupo na filosofía crowd e nos
distintos motivos que nos poden levar a usar esta metodoloxía de
produción para un proxecto audiovisual. Tamén se fixo saber que o
devandito apoio non consiste só en cartos: “A crowd é o
noso futuro público, a xente interesada non só en ver o filme se
non en ser embaixadora del e contribuír da maneira que poida e que
se lle solicite en cada momento”, sinalou o relator.
A sesión da tarde foi máis práctica e nela
Miguel Ángel Rolland deu as claves para deseñar e executar unha
campaña de crowdfunding para un filme, un proceso, sinalou,
“que ten que comezar como mínimo seis meses ou mesmo un ano antes
do lanzamento oficial da campaña, coa construción da comunidade”.
Segundo fixo saber, o proceso debe levar parella a aplicación dunha
firme filosofía social: “Debemos ser o máis sociais en Internet
que poidamos”. O roteiro, engadiu, “consiste en irmos construíndo
o proxecto coa axuda das xa célebres tres efes (“Friends, Family &
Fools”) até os grupos de interese que poden estar relacionados co
tema da nosa película”. Segundo dixo, isto require unha
investigación exhaustiva nas redes, “facendo a nosa base de datos
de xente potencialmente disposta a colaborar, e iniciando os
contactos con ela, cociñando as relacións a lume lento para que
respondan cando se lles pida axuda”. A partir de aí, explicou,
“cómpre usar todos os mecanismos de comunicación ao noso alcance,
online e offline, montar un equipo de traballo, elixir
plataforma de crowdfunding e planificar a precampaña e a
campaña para chegar á nosa meta e poder cantar vitoria”.
Rolland debullou as devanditas metodoloxías en
base a un caso de éxito concreto: o
do seu documental Santa Fiesta, que contou na súa orixe
co apoio de comunidades animalistas a nivel internacional, e
acompañouse dunha campaña de crowdfunding na plataforma
IndieGoGo.