A instalación de realidade virtual CARNE y ARENA poderá visitarse en Galicia a partir de xullo
martes, 7 de xuño do 2022
- Alejandro González Iñárritu, dirixindo durante unha toma de captura de movemento, visto pola cámara de Chachi Ramírez
A Xunta achega a Galicia a instalación inmersiva de
realidade virtual CARNE y
ARENA (Virtualmente presente, Fisicamente invisible), un proxecto do
cineasta mexicano Alejandro G. Iñárritu que explora a condición humana das
persoas migrantes e refuxiadas, e que poderá visitarse este verán na Cidade da
Cultura de Galicia. Santiago de Compostela convértese así na primeira cidade da
Península en acoller esta experiencia, galardoada cun Oscar especial da
Academia. Trátase dun proxecto producido por Legendary Entertainment, Emerson
Collective e Fondazione Prada, en colaboración con PHI Studio, que chega á nosa
Comunidade da man da plataforma cultural 90_20 e encadrado na programación do
Xacobeo 21-22.
CARNE
y ARENA foi presentada esta mañá no Museo
Centro Gaiás polo conselleiro de Cultura, Educación, FP e Universidades, Román
Rodríguez, quen amosou a súa satisfacción por que «Galicia se
converta no primeiro punto da Península que ten a oportunidade de acoller esta
instalación que conxuga unha dimensión tecnolóxica seguramente nunca antes
vista en España e unha calidade artística avalada pola Academia de Hollywood ou
o Festival de Cine de Cannes, onde se presentou en 2017 como o primeiro proxecto
de realidade virtual estreado neste certame».
O titular de Cultura do Goberno galego salientou, ademais, a
dimensión internacional dun proxecto que visitou grandes cidades como Milán,
Amsterdam, Montreal, Dallas, Washington D. C., Los Ángeles ou Cidade de México,
e “que en Galicia nos conecta especialmente coa nosa realidade local, co noso
pasado, xa que a emigración na procura dunhas mellores condicións de vida foi a
triste realidade á que tiveron que enfrontarse milleiros de galegos e galegas
ao longo da historia”.
O seu director, Alejandro G. Iñárritu, sinalou sobre CARNE
y ARENA –na súa estrea– que «durante o desenvolvemento deste proxecto,
tiven o privilexio de coñecer e entrevistar a moitos inmigrantes e refuxiados
mexicanos e centroamericanos: as súas historias de vida perseguíanme, así que
convidei a algúns deles a colaborar comigo. A miña intención era experimentar
coa tecnoloxía para explorar a condición humana nun intento por romper coa
ditadura do encadre e permitir así ao visitante unha experiencia directa,
camiñando nos pés do inmigrante, por debaixo da súa pel, e dentro do seu
corazón», explicou. «Durante esta experiencia, realista e irreal a un tempo, o
noso cerebro e a maioría dos nosos sentidos póñense a proba. Ningunha
experiencia en CARNE y ARENA é a mesma que para outro visitante», engadiu.
Na presentación do proxecto, encadrado na programación do
10º aniversario do Museo Gaiás, interveu a través de videoconferencia o
co-fundador de 90_20, David Ramírez. O acto contou tamén coa do director xeral
de Cultura, Anxo M. Lorenzo, e a directora xerente da Cidade da Cultura, Ana
Isabel Vázquez.
Camiñar nos pés das persoas refuxiadas
Nesta experiencia, os participantes experimentan en
profundidade un fragmento das viaxes das persoas refuxiadas. Deseñada como unha
travesía en solitario para unha persoa, xira arredor dunha secuencia de
realidade virtual experimentada por tres visitantes simultáneos en salas
separadas, con tecnoloxía inmersiva de vangarda. CARNE y ARENA crea un
espazo multinarrativo de luz con personaxes humanas e secuencias de extremo
realismo que trasladan ás persoas visitantes, descalzas sobre a area, a un
escenario de persecución a través do deserto.
Termos como «rompedora», «brillante», «conmovedora» ou «unha
das primeiras obras mestras de realidade virtual» foron algúns dos
cualificativos que CARNE y ARENA recibiu durante a súa xira
internacional por cabeceiras como The New York Times, Forbes ou o Washington
Post.
Entradas limitadas
Polas especiais e exclusivas condicións da instalación, con capacidade para acoller a só tres visitantes por quenda –e un total de 75 por día–, as prazas son moi limitadas. A partir de hoxe poden mercarse as entradas para as sesións do mes de xullo, a un prezo de 9 euros máis gastos de xestión. A entrada non está permitida a menores de 14 anos e tampouco recomendada a persoas con problemas cardíacos, problemas lumbares, antecedentes de convulsións, epilepsia ou sensibilidade ás luces intermitentes. Recoméndase consultar previamente toda a información sobre as condicións de acceso na web da Cidade da Cultura.