A Fundación Barrié e o ITG lanzan unha liga para converter aos estudantes galegos en expertos en drons
xoves, 10 de xuño do 2021
A
Fundación Barrié e o Instituto Tecnolóxico de Galicia (ITG)
presentaron este 10 de xuño a primeira edición da
liga Maker Drone, dirixida a estimular o interese pola tecnoloxía
entre o alumnado de terceiro curso da ESO en Galicia. Segundo fixeron
saber, “trátase da primeira competición a nivel autonómico en
España que expón o reto de construír un sistema de vehículo aéreo
non tripulado con vistas a solucionar un problema social particular”.
As alumnas e alumnos contarán, para resolver o desafío que se lles
achegue, con drons, formación e orientación.
José
María Arias Mosquera, presidente da Fundación Barrié e Carlos
Calvo Orosa, director xeral do ITG, achegaron os detalles desta
iniciativa pioneira. A liga diríxese a todos os centros educativos
de Galicia (curso 21-22).
Terá
os seguintes obxectivos concretos:
-Converter
aos estudantes en actores activos das aplicacións tecnolóxicas. A
liga Maker Dron busca estimular o seu interese, a súa creatividade e
a súa autonomía.
-Concienciar
ao alumnado da relevancia da tecnoloxía, achegando o seu uso nas
aulas para o emprego en cuestións da vida diaria.
-Contribuír
na orientación profesional do alumnado da ESO, a través da
presentación práctica de diferentes disciplinas e as súas
aplicacións.
-Diseminar
o coñecemento tecnolóxico de xeito amigábel, tratando de superar a
percepción de materia complexa a través da utilización de novas
formas participativas dentro da aula.
-Contribuír
á educación científico-técnica da sociedade, mediante actividades
demostrativas dos desenvolvementos realizados polo alumnado.
O
prazo de preinscrición será desde o 10 de xuño até o 1 de outubro
de 2021. A liga desenvolverase entre outubro de 2021 e maio de 2022.
As prazas están limitadas a 18 equipos e existirá unha listaxe de
reserva con 5 equipos. Un equipo debe ter un mínimo de 5 e un máximo
de 7 integrantes, acompañados de 2 suplentes e 1 coordinador
(profesor-titor) que terá un rol activo no desenvolvemento das
actividades e do traballo autónomo do equipo.
Entre
os criterios de selección, a organización terá en conta o nivel de
integración das TIC (Tecnoloxías da Información e a Comunicación)
no centro solicitante; a materia impartida polo profesor-coordinador;
a experiencia previa do profesor-coordinador co manexo de drons,
robótica, electrónica, e/ou programación; o grao de motivación e
a dispoñibilidade do profesor-coordinador para participar na liga e
a dispoñibilidade de espazos e medios necesarios para a realización
de actividades no centro.
Ao
comezo do calendario escolar realízase unha xornada de introdución
aos vehículos aéreos non tripulados dirixida á totalidade do
alumnado de terceiro da ESO dos centros participantes. Esta xornada,
cuxo obxectivo é dotar aos asistentes dos coñecementos
teórico-prácticos necesarios para participar na liga, incluirá
unha vertente teórica (en formato charla, sobre a normativa e as
aplicacións dos drons) e unha vertente práctica (a través de una
serie obradoiros sobre pilotaxe de drons aéreos e terrestres;
creación de compoñentes por impresión 3D; e demostracións sobre
mecánica e sensores).
Unha
vez anunciado o reto tecnolóxico da edición, a organización
impartirá unha capacitación tecnolóxica co fin de dotar a cada
equipo das nocións básicas para a preparación autónoma do
desafío. A formación estrutúrase en tres sesións, tratando as
seguintes temáticas: manipulación de ferramentas e materiais;
nocións básicas de electrónica, programación, soldadura,
conectores; e funcionamento de mecanismos: engrenaxes, poleas,
indicadores, sensores, etc.
Finalizada
a formación, os equipos traballarán de maneira autónoma no reto
tecnolóxico exposto.
En
maio de 2022 celebrarase a Xornada de Exhibición, na que se
presentarán as demostracións das solucións deseñadas por cada
equipo. As demostracións serán valoradas por un xurado
especializado, segundo as seguintes categorías:
-Premio
ao equipo gañador da competición: Esta categoría resolverase en
modo torneo onde os equipos competirán de forma simultánea para
efectuar a misión definida no reto de forma correcta no menor tempo
posíbel.
-Premio
ao mellor deseño: Nesta categoría valorarase a optimización do
deseño, en base aos requisitos técnicos especificados: menor peso,
menor custo, etc.
-Premio
á solución máis disruptiva: Nesta categoría valorarase a
creatividade e innovación da solución proposta para a resolución
do reto.
-Premio
á destreza en voo: Nesta categoría valorarase a destreza na
pilotaxe do dron.
-Premio
especial do público á mellor presentación, en base á expresión
oral, a claridade e os medios gráficos empregados para a exposición.