O II FIEC pechou cun alegato en favor ao libre acceso ao patrimonio dixital
venres, 9 de novembro do 2012
- Steve Devine presentou a figura do comisario 2.0
O Foro Internacional de Espazos para a Cultura pechou esta tarde a súa segunda edición nunha terceira xornada moi completa que comezou con Steve Devine, responsable de Novas TecnoloxÃas do The Manchester Museum e responsable da Collective Conversation, quen deu unha visión sobre o enfoque social que os museos poden adoptar na Internet, xerando debate sobre algún aspecto ou colección, amosando a figura do que poderÃan ser os comisarios 2.0. The Manchester Museum conta con ata 15 blogs cambiantes e baseados nas exposicións que alberga o centro onde os comisarios e usuarios comparten experiencias, creando interacción entre ambas partes. Tamén facilitan que o público faga consultas a través de Twitter empregando o hashtag #AskaCurator.
- Anna Ramos narrando a súa experiencia da Radio Web do MACBA
Compartiu
escenario con Devine a directora da Radio Web
do MACBA, Anna Ramos, que achega os museos aos usuarios dun xeito moi
diferente: a través do podcast. Este altofalante do MACBA chegou
a converterse nun medio de seu, xerador de contidos que poden axudar aos
usuarios a profundar nas obras do museo.
- Samuel Bausson sorprendeu co Museomix
A sesión vespertina botou a andar con Samuel Bausson,
webmaster do Museo de Toulouse, que explicou
a iniciativa chamada Museomix, un evento de 3 dÃas no que un museo
convértese nun auténtico patio de xogos, revolucionando o museo clásico, e que
en 2011 tivo a súa primeira experiencia no Museo de Artes Decorativas de ParÃs.
- Merete Sanderhoff defendeu o acceso libre ao patrimonio dixital a través de licenzas Creative Commons
Pero o colofón púxoo Merete
Sanderhoff, investigador e directora de proxectos da GalerÃa Nacional de Dinamarca (SMK), quen fixo
unha defensa das licenzas Creative Commons como xeito de achegar a cultura á
sociedade dende as institucións públicas, o que dende o SMK fixeron de xeito
activo, ofrecendo
numerosas pezas de arte de xeito libre para contribuÃr á súa reutilización
e difusión.
Sanderhoff
confÃa na potenciación do libre acceso ao patrimonio cultural, asegurando
que os vellos modelos de negocio baseado no pagamento para facerse con contidos
artÃsticos está obsoleto, e cómpre explorar novas canles. Tamén quixo dar conta
dun proxecto que están a emprender con outras 10 institucións culturais para a
difusión de imaxes de dominio público seguindo a mesma filosofÃa e baseándose
nas posibilidades que achega Twitter, como un exemplo máis do compromiso do SMK
por compartir o patrimonio dixital co público, o que tamén facilita o seu
enriquecemento e promove a súa difusión dun xeito que exemplificou co uso do
vÃdeo na web (que consegue un volume de reproducións moi superior en YouTube que
nas páxinas web das propias institucións).
- O FIEC facilitou que numerosos axentes do sector cultural puidesen expor as súas cuestións aos relatores, animando o debate